Islamic Widget

Wednesday, November 3, 2010

JURNAL SUKSES

Hari ini dalam perjalanan ke ofis, tengah memandu ler, aku mendengar Radio IKIM 91.5, Penceramah motivasinya adalah Tuan Haji Fadhli Yusof [macam nama senior aku di UIAM yang juga seorang penulis buku motivasi]. Beliau telah mencadangkan kita untuk mewujudkan satu JURNAL SUKSES, di dalam jurnal tersebut ditulis our good deeds, jangan ditulis segala bad deeds….contohnya macam hari ni saya berjaya bangun tahajjud, saya telah senyum pada seseorang yang baru saya kenali, saya telah berjaya membantu seorang yang buta melintas jalan, jadi bila rasa susah hati kita buka kembali jurnal tersebut dan lihat apa yang telah ditulis di dalamnya….hmm bagus jugak idea ni kan. Yalah aku ni asyik merintih, mengeluh, menangis mengingatkan orang yang memang dah takkan peduli lagi, lebih baik aku menumpukan perhatian pada kerjaya dan rawatan penyakitku ini.

Semalam pun sahabatku mengatakan aku ada bakat menulis dan minta aku untuk mengarang buku, hu hu hu, rasa macam takda bakat saja, tapi memang aku suka berceloteh dan bercerita panjang. Jangan tak tahu pernah ada satu article aku masuk dalam Harakah dulu tajuknya “Benarkah Malaysia Sebuah Negara Islam”. Tapi buat masa ini biarlah aku menuntut ilmu dan banyakkan membaca dahulu, barulah dapat idea apa boleh ditulis, ingatnya macam nak menulis cerpen dalam majalah ANIS, Insya ALLAH……Bercakap tentang buku, tak sabar nak tunggu big boss di ofisku punya buku yang akan dilancarkan pada Pesta Buku……

*Teringat Kata2 Badrul Amin dalam CD Jangan Bersedih :
“Mustahil Tiada Orang Yang Tidak Pernah Bersedih”

Ok masa untuk memulakan kerja. Bismillahirahmanirrahim

Sekian, wassalam.

No comments:

Post a Comment