Islamic Widget

Friday, August 19, 2011

Ustaz Mohd Suffian Bin Yaakob

Assalamu'alaikum wrt. wbt.

Mata ini masih belum mengantuk lagi walaupun jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi....almaklumlah dah tido waktu petang....jap lagi nak buat tahajjud....[hi hi nak doa mohon Allah ketemukan dengan jodoh yang soleh dan boleh membimbing aku dunia dan akhirat]....betullah nikmat tidur tu hanya diberikan oleh ALLAH sahaja....semasa aku di hospital ingat lagi ada Indian Lady ni (aku panggil dia amma) dah telan 2 biji sleeping tablets tapi masih tak tidor lagi, tapi dia mengadu pada medical assistant untuk tambah pill tapi MA tak bagi sebab nanti overdose.

Tadi dengar ceramah Ustaz Mohd Suffian Bin Yaakob di surauku selepas solat terawih....
Ustaz menunjukkan pengalaman beliau bersama-sama fakir miskin di Larut, Perak...ada slides show lagi...memang begitu dhaif rumah-rumah penduduk di sana..... Ada keluarga yang begitu dhaif sampai minum air hujan kerana tiada bekalan air, rumah atap bocor, atap plastik...Ya ALLAH walaupun mereka miskin di dunia tapi aku yakin orang inilah yang Allah akan masukkan dulu ke Syurga.....cuma kita khuatir kemiskinan itu akan membawa kepada kekufuran....

Justeru, sesiapa yang ingin menderma mohonlah berbuat demikian

Bank Islam 08040010033062 - Dana Pembangunan Pendidikan dan Kebajikan Kawasan Larut

Maybank 558248203951 - Kubu Gajah Care

Bersesuaian dengan firman Allah di dalam Surah Al-Baqarah -267 yang bermaksud

"Wahai orang-orang yang beriman! Belanjakanlah pada jalan Allah sebahagian dari hasil usaha kamu yang baik-baik dan sebahagian dari apa yang Kami keluarkan dari bumi untuk kamu...."

Rakyat di hati, Islam di Sanubari

Salam 1Ummah

Aufa

No comments:

Post a Comment