Islamic Widget

Thursday, August 18, 2011

Don't judge people

Assalamualaikum wrt. wbt.

Dear my blog,

Kita jangan memandang hina orang-orang yang membuat maksiat kerana kita tidak tahu Rahmah dan Hidayah ALLAH mungkin diberi kepadanya. Biarlah dia tidak bertudung, pakai skirt pendek, bertindik hidung, memakai gelang emas ke, tapi kita tidak tahu bila hidayah ALLAH datang, dia mungkin lebih baik dari kita.....kekadang aku geram juga dengan segelintir pihak yang memandang rendah pada golongan artis....kita bukan hentam mereka tapi kita berdakwah dengan kelembutan seperti yang dilakukan oleh Rasulullah SAW dan tugas kita adalah menyampaikan apa yang benar.....

Aku ada seorang kakak angkat, dia tidak bertudung, tapi Alhamdulillah kini sudah bertudung, aku tidak pernah menjauhkan diri daripada beliau, sampaikan ada satu ketika itu kami nak masuk masjid tapi beliau tidak bertudung, Alhamdulillah masa itu aku ada simpan spare tudung dalam beg....tapi bagi aku kalau tidak bertudung pun apa salahnya untuk masuk ke masjid untuk bersolat, kita beri mereka peluang untuk berubah...ini masjid di Malaysia dah menggariskan etika berpakaian. Pada aku walaupun mereka tidak bertudung, tapi kalau kita bagi mereka peluang, lama-lama Insya ALLAH mereka akan terbuka hati untuk bertudung.

Salam Perjuangan

Wassalam

No comments:

Post a Comment