Islamic Widget

Wednesday, August 24, 2011

Ramadhan yang tenang

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

Ramadhan ini merupakan Ramadhan yang paling tenang kerana aku dapat beribadah dengan sebanyak-banyaknya. Menses hanya 7 hari dan pada awal Ramadhan. Walaupun aku dimasukkan ke Hospital Selayang sekali lagi seperti tahun lepas juga tapi aku dapat membantu nurses di Hospital kerana serangan bipolar tidaklah seteruk tahun lepas, mild saja....walaupun aku masih lagi merasa ada orang nak bunuh aku [ Ya ALLAH bantulah HambaMu]. Doktor Salmi, Doktor Jannah, Doktor Sutaha memang amat membantu....adik2 medical students especially Izzat, Ashraf yang tak putus2 dok dengar aku mendendangkan lagu nasyid....hi hi bukanlah nak angkat bakul tapi ramai yang puji suara aku yang sedap.....Alhamdulillah itu anugerah ALLAH. Nak dedicate lagu try not to cry dari Sami Yusuf. Aku dapat cuti 35 hari, ambik ko....lama giler...so malam boleh buat Qiyamullail [hi hi kekadang terbabas jugak]

Malaslah nak campur hal politik Malaysia ni, tak best, baik bicara hal politik dunia (world issues).....Palestinian issue, Somalia issue, Libya issue...Insya ALLAH I will pursue my masters of comparative laws. Today I had registered in IIUM. 'Tolabal 'ilmi minal mahdi ilal lahdi'. Hopefully the garden of knowledge and virtues will help me to stabilize my sickness Insya ALLAH. Hi hi mana tahu ada jumpa jodoh dengan Pak Arab.....tak minat dengan orang Melayu sebenarnya....typical malay...

Need to sleep for a while. Today is the 25th Night of Ramadhan. Who knows tonite is the nite of Al-Qadr.

Salam 1Ummah

Wassalam

No comments:

Post a Comment