Islamic Widget

Monday, August 15, 2011

Kemanisan di sebalik ujian

Assalamu'alaikum dan Salam 1Ummah

Pada 30/07/2011, aku menghadiri convocation adikku di UIA....sebenarnya sepanjang malam aku tidak dapat tidur kerana membaca buku khutbah-khutbah Rasulullah SAW....Subhanallah satu buku yang begitu padat dengan pengisian dari awal kenabian Rasulullah SAW sehingga tawaf wida.....tapi keluargaku sudah mula perasan tingkahlaku aku yang berlainan dari biasa....nampaknya macam aku dalam high mood....aku rasa sihat sahaja....dan petang itu terus mereka menghantar aku ke Hospital Selayang. [ni sedang tengah dengar lagu Sudirman Salam Terakhir-Syahdunya - ingatlah mati dimana saja kau berada]

Walaupun pada awalnya aku sedih dimasukkan ke dalam hospital tapi sebenarnya setelah beberapa hari aku berasa bersyukur....aku dapat berdakwah kepada mereka di dalam hospital tersebut.....

Terdapat juga Dr. PHD Literature yang masuk menjadi patient bersamaku mengajarku ayat-ayat doa untuk diamalkan antaranya untuk Solat Tahajjud rakaat pertama kita membaca Surah Al-Kafirun dan rakaat kedua Surah Al-Ikhlas

Di dalam wad juga aku bertemu adik2 final year medical students yang begitu peramah dan memberi semangat kepadaku.

Terdapat juga adik2 [patients] yang masih muda seorang masih berumur 17 tahun dan seorang lagi 13 tahun, kasihan aku melihat mereka, apakan daya berat mata memandang berat lagi bahu memikul.

Jam sudah menunjukkan pukul 12 malam, jika di hospital ni, aku dah diulit mimpi dah ni, entah kenapa bila berada di rumah susah pulak nak tidoq

Ok, sampai di sini dahulu....

Salam 1Ummah.

Wassalam


No comments:

Post a Comment