Islamic Widget

Tuesday, October 19, 2010

AKU REDHA YA ALLAH

Assalamu 'alaikum

Hari ini seperti biasa melangkahkan kaki ke Ofis, berjumpa rakan sepejabat yang memang englishnya berabuk macam cakap dengan mat saleh, best sangat, di whiteboard nya akan tertulis quote of the day, baguslah memberi inspirasi pada ku. Alhamdulillah rakan-rakan di ofis memang very supportive. 'Ditampilkan' kata-kata daripada sahabatku ini:

"Respect is not something you are gifted or born with. Its something u earn and for u to earn is for you to give"

"Today's part of tomorrow and the past forms the future"

"There are thousands of flaws along the way towards perfection"


Aku telah menguatkan tekad untuk tidak menelefon lagi bekas tunang, yalah beliau seorang yang baik hati dan tidak mahu memberi harapan, telefon pun beliau takkan angkat hu hu hu, mulanya agak sedih juga, siapalah yang tak sedih, tarikh pernikahan ku dijadualkan pada 23 Oktober 2010, kad pun dah ditempah, baju nikah pun dah siap, Ya ALLAH besarnya dugaan buat hambamu yang kerdil lagi hina ini. Ditambah lagi dengan sebulan aku relapse and hospitalised for bipolar - the third attack.....Doktor mengatakan puncanya sebab aku tak makan ubat, tapi dalam hati aku ini adalah dugaan ALLAH untuk menguji HambaNYA. Tapi aku belajar dari kesilapan, seperti dalam radio IKIM.FM pagi tadi melalui kata-kata hikmah, lupakan musibah tapi jangan lupakan pengajaran dari musibah......Aku akui aku alpa maklumlah darah manis, ditambah pula dengan prestasi yang makin baik di ofis menyebabkan terkadang solat pun lambat, jadi inilah ujian ALLAH buatku.....AKU REDHA YA ALLAH

Opps, masa untuk membaca AL-QURAN...Jom Mengaji!

No comments:

Post a Comment