Islamic Widget

Tuesday, October 1, 2013

Kisah mantan CEO yang berhati budiman

Assalamu 'alaikum , Saya, Pengasas Aufa Humaira Enterprise. Kepakaran saya adalah membantu merealisasikan impian anak bangsa untuk menjadi Khalifah Bisnes melalui sistem mentor, kisah inspirasi dan konsultansi....saya juga pakar pemakanan amalan sunnah...hmm masih mencari-cari passion banyak sangat nak buat masa sekolah dulu, suka jadi leader jadi pengawas, AJK Koperasi, librarian, pendebat....Dr Azizan Osman tolong doakan saya dapat jumpa passion saya.....

Pengalaman saya selama 9 tahun telah menemukan saya dengan pelbagai ragam majikan-majikan terutamanya yang gagal mencarum...Nak Dengar Cerita Korea, Cerita Uganda, Cerita US, Cerita Hong Kong semua ada drama air mata, cerekarama, slot agama telah saya lalui sepanjang mengendalikan majikan-majikan di KWSP.

Hari ini saya berkenalan dengan seorang mantan CEO.....Datuk IR....dia datang bersama peguamnya dan ingin bertanyakan tentang kes beliau, sebelum itu saya menunjukkan di mana gents padanya, datuk itu berjalan sangat perlahan bertongkat pula sayu hati saya sudah 77 tahun usianya. Saya sempat berseloroh Datuk, saya pun nak jadi Datuk macam Datuk...and spontaneously he said you will...

Datuk berkongsi kisah beliau, beliau tidak mengetahui yang chairman Syarikat tak bayar EPF, beliau cuma uruskan bab marketing sahaja.....dalam usia 77 tahun beliau banyak hutang saya pun adalah juga selitkan ilmu Dr Azizan, saya cakap Datuk ini gaji pekerja, apalah sangat kita nak kira keuntungan syarikat yang kita dapat nak dibandingkan dengan gaji-gaji pekerja macam langit dan bumi...hmm tapi memandangkan kolam jiwa Datuk masih perlu direpair sikit dia cakap syarikat tak buat keuntungan...tak apalah itu suka hati Datuklah...yang penting tugasan saya menyampaikan....Kadang-kadang kita sering berkira nak mencarum KWSP sebab selalunya yang menjadi argument adalah takut pekerja lari, pekerja hanya kerja sebulan lepas itu berhenti, tapi kita sering terlupa when we give we get back more....kalau pekerja lari, adakah syarikat akan tutup atau rugi, rugi RM100 tapi untung RM100,000.00 [ ini akan belajar dalam IMKK] Saya pun cakap Datuk kena bukukan pengalaman Datuk dalam bisnes, Datuk terus cakap you write a book for me and I will give the input......hu hu 'sadis' [kejam maknanya tapi saya bukan maksudkan kira macam nak bagi high impact lah] itu jangan main-main the power of submission ......tapi fakta Datuk yang saya suka adalah orang Yahudi buat 10 billion hanya dengan export product from desert to the European Countries and the issue of middleman in Malaysia......

Tunggu dengan kemunculan saya.......lagi dan lagi dan lagi

Best Seller Writer Insya Allah

Wassalam

No comments:

Post a Comment