Islamic Widget

Tuesday, October 15, 2013

Alhamdulillah Dr dah kurangkan ubat

Assalamu 'alaikum wrt. wbt

Buat sahabat yang disayangi terlebih dahulu saya ingin mengucapkan Salam Eiduladha dan Maaf Zahir dan Batin

Alhamdulillah dipanjatkan syukur kepada Ilahi kerana pada 9/10/2013 saya telah berjumpa dengan Dr Psikiatri, dia ada tanya soalan cepu emas adakah saya ikut betul-betul makan ubat yang diberi..saya jawab balik dr u want me to tell the truth or u want me to lie...Dr jawab of course I want u to tell the truth. Saya jawab dan 3 bulan saya hanya makan malam sahaja ubat bipolar mood disorder....Dr dengar dengan tenang je, dia terus respond dengan baik, kalau doktor lain for sure he will scream at u....Dr pun keluar sekejap nak berbincang dengan fellow doctors yang lain...opps sebelum itu dr ada panggil suami saya dan bertanya keadaan saya sejak saya mengurangkan ubat...Alhamdulillah suami kata ok....

kemudian Dr yang baik hati masuk dan cakap kami akan kurangkan ubat u dan u cuma perlu ambik sebiji epilim waktu pagi dan 3 biji epilim waktu malam termasuk 1 biji resperidone.

Itulah namanya the power of doa dan tidak pernah henti henti berdoa setiap hari supaya doktor mengurangkan ubat saya....

Saya mencari rakan-rakan yang mempunyai saudara mara yang ada tekanan mental untuk kita berbincang bersama-sama.....tekanan mental kini menjadi satu penyakit yang kian meningkat statistik setiap tahun dan jumlahnya agak menggerunkan...masih mencari data ...tapi kalau pi Hospital Selayang saya tak segan silu untuk singgah ke Wad Psikiatri untuk melawat rakan-rakan senasib....jangan main-main Dr PHD, adik maahad Tahfiz, adik sekolah agama pun ada dapat bipolar mood disorder tau!

Setiap sakit ada penyembuhnya dan kita perlu yakin Allah pasti menyembuhkan. Walaupun Dr kata penyakit saya ini akan kekal macam kencing manis dan darah tinggi, saya maafkan sebab itu ilmu dia belajar...ilmu Dr pasti tak sama dengan ilmu Dr yang belajar complimentary medicine sebab tidak Allah turunkan sesuatu penyakit tanpa ubatnya....cuma ubat hospital ini perlu dimakan selama-lamanya sampai mati itu yang den tak berapa setuju tu....

Itu sahaja kawan-kawan sekalian....lain kali kita berbicara lagi.

Wassalam

No comments:

Post a Comment