Islamic Widget

Sunday, February 19, 2012

Lelaki Kristian/Christian Guy yang ingin masuk Islam



Assalamu'alaikum

Masih perkenalan dalam Muslima.com.....

Kali ini aku akan lebih berhati-hati dengan perkenalan dalam internet ini. Adalah seorang mamat ni perkenalkan diri sebagai John (bukan nama sebenar).....beliau seorang Kristian yang berumur 49 tahun......aku tahu bahawa hidayah itu daripada Allah, tapi mengapa beliau masih lagi kristian, adakah agenda orang kristian untuk mencari anak gadis Melayu untuk dimurtadkan....itu kita kena ambik tahu juga.......

Beliau kata beliau mencari gadis Melayu untuk dikahwini, aku bertanya mengapa beliau tidak mahu masuk Islam terlebih dahulu, beliau kata sebelum kahwin baru beliau nak masuk Islam, beliau nak isteri beliau yang guide dia dalam teaching of Islam......

I think its time for me to leave this man, he is not a good guy...he does not appreciate other's opinion when i say dating is haram and prohibited in Islam he said that I am conservative. I strictly say that we better be conservative rather be punished by Allah in hell.

He said that that his Malay staff also practising dating. I say we have to differenciate between Malay and Muslim. They were just born Muslim. Contoh paling mudah orang-orang UMNO yang asyik perjuangkan Melayu dan Melayu dan Melayu, sampai terlupa bahawa perjuangan yang syumul adalah perjuangan Islam, mereka terlupa identiti mereka adalah Islam sampai sanggup fitnah Anwar cakap Anwar menyokong penubuhan Negara Israel sedangkan Anwar Ibrahim cakap beliau hanya akan sokong penubuhan negara Israel sekiranya Israel mengiktiraf Negara Palestin sebagai Negara Berdaulat......

I better withdraw myself from high risk friendship. I told him that he has to learn Islam in PERKIM and not to pass the responsibility to his wife or his future wife to guide him.....

Susah kita nak didik lelaki ni, apatah lagi kalau lelaki tu dah berumur dan belajar tinggi...(mamat tu belajar di America)

Ok aku dalam proses untuk menyiapkan novelku ini....kawan aku cakap kalau nak dikira kisah cinta aku ni dah bersiri-siri dah novel aku tu hi hi hi

Thank you for reading.....

Wassalam

No comments:

Post a Comment