Islamic Widget

Thursday, December 22, 2011

Masters in Comparative Laws

Aku telah apply untuk further studies masters di uiam, walaubagaimanapun, ibuku dan ayahku tidak memberi kebenaran untuk aku melanjutkan pelajaran, khuatir penyakitku akan berulang, lagipun adik-adikku sedang belajar...kesian pula pada amin dan zharif....takpalah sebagai kakak yang sulung aku perlu berkorban untuk keluarga....manalah tahu dengan pengorbanan ini, Allah akan menggantikan sesuatu yang lebih baik.

Hari ini aku membuat keputusan sempena tahun baru Maal Hijrah aku akan mendedahkan siapakah diriku yang sebenar.....ala I am just ordinary person, tak ada yang special pon....berani kerana benar...aku bukannya hendak memfitnah sesiapa macam blog-blog upahan UMNO contohnya papagomo teruk sungguh fitnah yang dilemparkan hatta kepada shahrizad orang UMNO sendiri pun kena tempiasnya.

Aku membuat blog ini adalah untuk mengisi masa lapang almaklumlah masih single and available lagi....cakap pasal single inikan....itulah kekadang tu rasa jealous juga pada kengkawan yang sudah berumahtangga, tapi aku redha dengan ujian ini, orang lain punya ujian lagi berat daripada aku, tak ada pun nak mengeluh, aku harus bersyukur kerana masih berpeluang untuk bekerja dengan gaji yang agak mantap, ada keluarga yang memahami, hi hi masak pun malas kata mak aku macam mana nak kahwin gulp

lagipun aku masih on medication, takut takut si bakal suami tak dapat menerima penyakit bipolarku saja.......macam yang berlaku masa aku bertunang dulu, tak pasal-pasal je bila bekas tunang aku dapat tahu maka dia tak mahu teruskan pertunangan.....

ada satu lagi perangai pelik penyakit aku ini, mak ayah aku akan tahu dan dapat kesan penyakit tu datang balik bila aku mula sokong UMNO.....hi hi masa bulan ogos tahun ni, siap daftar PUTERI UMNO lagi tu daftar online, sabar jelah...last aku masuk hospital pada bulan puasa lepas, sebulan jugaklah dalam hospital, jangan tak percaya ada doktor falsafah yang sama penyakit dengan aku masuk sekali, kesian beliau ada suicidal tought dan dah telan 30 biji pil.

Jadi sempena tahun baru ini, azam baru aku adalah mendengar kata ayahanda dan bonda dan menjadi anak yang cemerlang dunia dan akhirat. amin, doakan ya kawan-kawan


No comments:

Post a Comment